2 tips voor een succesvol kerstpakket

06 mei 2017

Weinig zaken zijn zo leuk als het belonen van uw medewerkers en relaties. Aan het einde van het jaar doet u dat bijvoorbeeld met een mooi kerstpakket. Maar laten we eerlijk zijn – u geeft zo’n kerstgeschenk natuurlijk niet alleen maar uit liefdadigheid. Het cadeau moet verrassen en de band met uw personeel en zakenrelaties verstevigen. Hieronder geven we twee tips voor een onvergetelijk kerstpakket waarmee u uw zakelijke doelstellingen bereikt.

Schenk de ontvanger een beleving

Iedereen kent ze wel, de traditionele relatiegeschenken zoals stickers en vlaggen. Leuk hoor, maar wie gebruikt ze in de praktijk nu echt? Hoe groot is de kans dat uw relaties uw sticker met logo op hun eigendommen plakken? Of zelfs uw personeel. Het antwoord laat zich niet moeilijk raden: die kans is niet zo groot.

Het is daarom belangrijk om een kerstpakket te zien als meer dan alleen een promotioneel artikel. Verplaats u in de ontvanger en geef hem iets wat u zelf zou willen ontvangen. Vaak gaat het niet om het geschenk zelf, maar de beleving die het biedt. Een beleving maakt immers oprecht blij en wordt nog lange tijd nadien herinnerd. En dus geldt dat ook voor uw bedrijf.

Een beleving bieden kan op vele verschillende manieren. Specifiek voor vrouwen noemden wij bijvoorbeeld al eens het schenken van een pakket met heerlijke verzorgingsproducten. In feite schenkt u uw vrouwelijke collega hiermee een momentje voor zichzelf. Bij mannen valt eten en drinken altijd in de smaak, want dit staat garant voor een avond onbekommerd Bourgondisch genieten.

Schenk de ontvanger iets bruikbaars

Als u bovenstaande voorbeelden leest, valt u wellicht iets op. De genoemde producten bieden namelijk niet alleen een beleving, maar delen bovenal een andere eigenschap: bruikbaarheid! Verzorgingsproducten, eten en drinken van goede kwaliteit worden altijd gegarandeerd gebruikt. Is het niet door uw zakenrelatie zelf, dan wel door een echtgenote of zoon.

In dat laatste geval is het effect er niet minder om. Relatiegeschenken zoals kerstpakketten draaien immers om het onder de aandacht brengen van uw merk. De ontvanger van uw cadeau kan de inhoud van zijn geschenk daarom gerust delen met anderen, zonder dat dit ten koste gaat van uw exposure. Delen is zelfs wenselijk, gezien de kerstgedachte en het feit dat de exposure alleen maar wordt vergroot.

Bruikbaarheid en beleving: het zijn twee van de belangrijkste elementen die de kerstpakketten van Kerstpakket.nl elk jaar opnieuw zo’n groot succes maken bij de ontvanger. Wilt u uw personeel of relaties ook verrassen met een origineel pakket dat gegarandeerd op waardering stuit? Informeer naar de mogelijkheden via klantenservice@kerstpakket.nl of bel ons op 053 7600561.